Ettape 1, Kloetinge - Duijnkerken - Reisverslag uit Korrewegwijk, Nederland van Jeroen Everse - WaarBenJij.nu Ettape 1, Kloetinge - Duijnkerken - Reisverslag uit Korrewegwijk, Nederland van Jeroen Everse - WaarBenJij.nu

Ettape 1, Kloetinge - Duijnkerken

Blijf op de hoogte en volg Jeroen

02 Februari 2014 | Nederland, Korrewegwijk

2 februari 2014, 6.00 uur

De wekker gaat, de fietstocht van Jeroen gaat verder. In huize Everse is het rustig, alleen Jeroen en ik zijn wakker. De fietskleding gaat aan, opfrissen, fiets gereed maken, eten en dan is het tijd om voor 5 1/2 week afscheid te nemen, van de liefste jongen die er rondloopt op deze aardbol. Leuk is anders kan ik je vertellen, en zonder tranen kom ik er niet vanaf. Nadat we afscheid hebben genomen, elkaar succes hebben gewenst, hem nog 3x op het hart heb gedrukt dat hij voorzichtig moet zijn, hij ook afscheid van de familie heeft genomen is het echt tijd om te vertrekken. Op naar Vlissingen en dan met het pontje naar de overkant. Om daar richting België te fietsen zo door naar Duijnkerken.

Om 7.28 stap ik in de trein naar Groningen, nadat ik afscheid heb genomen van de familie Everse, is het tijd om huiswaarts te gaan. Bleh, met een dubbel gevoel zit ik in de trein. Leeg omdat ik 5 weken zonder m'n vriendje moet, maar aan de andere kant is het natuurlijk een super avontuur. Laat ik dat laatste dan ook maar in mijn hoofd houden. Voor je het weet is hij terug! :D

Om 8.45 een berichtje van Jeroen, hij was al bij het Pontje, mooi optijd! Onderweg toch nog maar zijn neopreen fiets overschoenen aan gedaan. Koude voeten! T ging allemaal goed! Nu wachten op een volgend bericht! Ik reis onder tussen nog even verder naar Grunn!

Rond 12.30 uur arriveer ik in Groningen. Geen oog meer dicht gedaan in de trein, maar het is zondag dus ik kan mooi de hele dag rustig aan doen! Het is prachtig weer dus eenmaal thuis besluit ik toch de hardloopschoenen aan te trekken. Even het hoofd leeg maken!

Als ik terug kom en gedoucht heb een berichtje van Jeroen!
Rond 11.00 heeft meneer geluncht aan de boulevard van Knokke-Heist. De linker knie sputtert wat tegen, dus halverwege heeft meneer zijn fietsschoenen geruild voor zijn Salomons, om het trek moment te minderen. Het waait behoorlijk (meneer waait bijna van de dixi ;)) maar de wind is minder dramatisch dan verwacht! Het weer is zonnig, dus hij geniet!

Rond 20.00 uur opnieuw een berichtje van Jeroen. Hij is neergestreken in het duingebied bij Middelkerke net na Oostende. Fysiek wil het linkerbeen niet echt meewerken. Last van de aanhechting bij die knie op het bovenbeen, en ook de achillespees wil nog niet echt meewerken :(. Maar daarentegen is de kust fenomenaal! Genoten van de kust! Het minst mooie was de haven van Zeebrugge, Verstandig als hij is besluit hij dan ook na 120 km te stoppen, en zijn tent op te zetten. Met gezuiverd water van zijn water systeem buffelt jij een maaltijdje pasta naar binnen. Daarna is het tanden poetsen en de tent in! Slapen!

Ik knutsel ondertussen nog even door aan mijn aftel kalender, maar nu vindt ik het inmiddels ook wel mooi geweest! Voor mij is het ook tijd om te slapen! Ajuuu! En tot het volgende verslag!

Lieve groet, mede namens Jeroen,
Gerlinde

  • 02 Februari 2014 - 21:13

    Papa:

    Het is net een diesel je Jeroen even wat opstart probleempjes, we mailen er je door heen liefs papa

  • 03 Februari 2014 - 10:51

    Ilmar :

    Wij zijn erg benieuwd naar de eerste sfeer foto's?

    Zet hem op!

  • 03 Februari 2014 - 10:52

    Ilmar :

    Wij zijn erg benieuwd naar de eerste sfeer foto's?

    Zet hem op!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jeroen

Maakt een reis op de fiets van Terschelling naar Bilbao, en heeft zijn vriendinnetje uitgenodigd om zijn secretaresse te zijn voor de komende 5 1/2 week;). Zij typt dus ook de verslagen! Lieve groet, mede namens Jeroen, Gerlinde

Actief sinds 01 Feb. 2014
Verslag gelezen: 342
Totaal aantal bezoekers 3717

Voorgaande reizen:

31 Januari 2014 - 07 Maart 2014

Terschelling - Bilbao

Landen bezocht: